Augmented Reality

levelHead

levelhead

levelHead jest dziełem Juliana Olivera i powstał na przełomie 2007 i 2008 roku. Nie jest więc nowością, mimo tego oryginalnością bije wiele późniejszych aplikacji i warto go przypomnieć.

levelHead jest grą będącą świetnym przykładem, jak augmented reality pozwala na niespotykaną nigdzie indziej interakcję rzeczywistych obiektów z tymi wirtualnymi.

Exif_JPEG_PICTURE

Gra składa się z trzech fizycznych kostek – czerwonej (łatwa), zielonej (trudniejsza) i pomarańczowej (niedorzecznie trudnej). Każda z nich ma na ściankach umieszczone markery odczytywane przez komputer, który następnie wyświetla na nich odpowiedni obraz.

Celem gry jest pokonanie pokojów połączonych ze sobą drzwiami. Niektóre drzwi prowadzą donikąd, inne prowadzą na sam początek. Gra stanowi wyzwanie dla naszej pamięci przestrzennej, ponieważ trzeba w miarę dokładnie zapamiętać układ pomieszczeń. Gracz steruje postacią umieszczoną w pokoju, a porusza się obracając kostkami.

Efekt końcowy jest niesamowity. Julian wpadł na świetny pomysł i dobrze go zrealizował. Sterowanie jest bardzo intuicyjne. Ma się wrażenie, że w tej kostce naprawdę znajduje się człowiek, którego los jest dosłownie w naszych rękach.

Gra została nagrodzona na kilku festiwalach. Otrzymała m.in. wyróżnienie na Ars Electronica.

Kod gry jest publicznie dostępny. Jeżeli więc chcecie sami zbudować sobie levelHead to wystarczy wejść tutaj i podążać za instrukcjami.

Podobne wpisy