To musiało się wydarzyć w Japonii. Japoński oddział Nestlé poinformował, że zamierza zatrudnić roboty do sprzedaży kawy w swoich placówkach.
W szybko starzejącym się społeczeństwie japońskim jest trudno znaleźć odpowiednich pracowników. A jak się już jakiegoś znajdzie, to koszty zatrudnienia są wysokie. Nic dziwnego, że przedsiębiorcy z Kraju Mangi i Anime zaczynają coraz śmielej sięgać po roboty w miejscach, gdzie do tej pory nie były wykorzystywane.
Roboty o nazwie Pepper znalazły już zatrudnienie jako pomocnicy sprzedawców w japońskiej firmie telekomunikacyjnej SoftBank. Teraz mają trafić do sklepów Nestlé w Japonii.
Na początek planuje się zacząć skromnie i zatrudnić 20 robotów do końca roku, które mają zacząć pracę od grudnia. Nie będą sprzedawać bezpośrednio produktów Nestlé. Ich zadaniem ma być zagadywanie klientów, monitorowanie ich samopoczucia, przedstawianie oferty oraz wyciąganie ich opinii o sklepie, produktach lub obsłudze.
Jeżeli Pepper spełni pokładane w nim oczekiwania, to Nestlé jest gotowe zamówić 1000 robotów do swoich sklepów.