Jak ubierają się nastolatkowie?
W historii świata pojawiły się produkty, które były popularne tylko przez pewien okres wśród określonej grupy odbiorców. Lekki, zwiewny ubiór wiązał się z rozwojem ruchu pacyfistów, natomiast skórzane kurtki i podarte jeansy to elementy często goszczące na fanach muzyki rockowej. Jak widać, wiele czynników może mieć ogromny wpływ na kształtowanie się mody. Obecnie wśród młodych osób swoje triumfy święci odzież streetwear, która wywodzi się z subkultury ulicznej – niezwykle rozwiniętej w USA. Co najważniejsze, po artykuły tego rodzaju sięgają nie tylko nastolatkowie, ale także ich rodzice. Ogromny wpływ na to mają luźne, często nieszablonowe kroje, dające poczucie pewnego wyzwolenia. Bardzo często łączą one również elementy klasyczne z nowatorskim podejściem do projektowania ubrań. W ten segment wchodzą obecnie wszystkie najpopularniejsze marki. Dzięki temu odbiorcy mogą utożsamiać się z lubianym logo, dumnie nosząc ubrania danego producenta. Nierzadko wychodzą też limitowane serie ubrań, które potrafią wielokrotnie zyskiwać na wartości na rynku wtórnym. Społeczność streetwearowców to środowisko, które dobrze się rozumie. Przez to handel ukochanymi przez nich ubraniami wymaga zaangażowania oraz sporej porcji wiedzy, żeby zaspokoić żądania klientów.